مشاهده وضعیت «فلت» در بازار فولاد داخلی
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولادموقعیت بازار داخلی فولاد را می‌توان در حالت «فلت»  و به نوعی قرارگیری در شرایط بدون نوسان تعبیر کرد؛ شرایطی که در آن نه روند رو‌به بالا و نه رو‌به پایینی به‌طور چشمگیر وجود ندارد . فعالان بازار درخصوص ادامه این روند اعتقاد دارند که همچنان این وضعیت فلت ادامه پیدا خواهد کرد؛ شرایطی که آن را به نوعی خواست بازار هم می‌توان تعبیر کرد.

خواست بازار درباره ی این موضوع را میتوان در دو حالت بررسی کرد : موضع‌گیری بازار در حالت افت قیمت، موضع‌گیری بازار در حالت رشد قیمت.

 امکان دارد در شرایطی تقاضا وجود داشته باشد و دولت با برنامه‌های کوتاه‌ مدت (وام‌های مسکن) سعی در تحریک بازار داشته ، که شتاب بازار فولاد را هم در پی داشته باشد ، اما درواقع با وجود اینکه این محرک‌ها که سعی در تحریک بازار دارند ، بازار استقبال چشمگیری از این محرک‌ها ندارد، چرا؟ به این دلیل که سفته بازی در بازار فولاد نسبت به افزایش قیمت ارز ، ازامتیاز بالاتری در بازار داخلی برخوردار است. بنابراین در هر زمانی که بازار داخلی فولاد می‌خواهد روند نزولی داشته باشد ، با روند مهار موازنه‌ای که دولت در دستور کار قرار داده است،‌ به سمت شرایط فلت (روند قیمتی که نه رو‌به پایین و نه رو‌به بالا است) سوق پیدا می‌کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: